قیر زرین خراسان، قالی کرمان جادههای ایران
حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان از قیرهای لاستیکی با فناوری پلیمریزاسیون (SPB)
حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان از قیرهای لاستیکی با فناوری پلیمریزاسیون (SPB) ، که نسل جدیدی از قیر های پودر لاستیکی مرسوم (CRMB) در جهان است و تفاوت این محصول پیشرفته با انواع قدیمی آن، در نحوه اختلاط قیر با لاستیک و بنابراین استحصال تمامی خواص مورد انتظار از لاستیک در قیر و آسفالت می باشد. به گزارش روابط عمومی ستاد، نشست فی ما بین ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان با شرکت دانشبنیان تولید کننده قیر هوشمند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد، نشست فی ما بین ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان با شرکت دانشبنیان تولید کننده قیر هوشمند برگزار شد.
در ابتدای نشست جواد سادات، "دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان" گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان در تلاش است تا با حمایت از شرکت های دانشبنیان و فناور در حوزه عمران و ساختمان در راستای توسعه بازار محصولات، اقدامات و همکاریهای لازم را به عمل آورد.
در ادامه این نشست قربان خرم دل؛ "مدیرعامل شرکت دانشبنیان قیر زرین" ضمن معرفی محصولات فناور این شرکت گفت: قیرهای لاستیکی با فناوری پلیمریزاسیون (SPB) ، نسل جدیدی از قیر های پودر لاستیکی مرسوم (CRMB) در جهان بوده و تفاوت این محصول پیشرفته با انواع قدیمی آن، در نحوه اختلاط قیر با لاستیک و بنابراین استحصال تمامی خواص مورد انتظار از لاستیک در قیر و آسفالت می باشد. فناوری منحصر بفرد بکار رفته در این محصول دانش بنیان باعث میگردد که فرایند پلیمری شدن قیر، بعد از اجرا و پخش آسفالت کامل شود و متناسب با میزان و حجم ترافیک عبوری ، ارتباط موثرتری بین قیر و مصالح سنگی ایجاد گردد و به مرور استحکام و انعطاف پذیری آسفالت بهبود یابد.
وی در ادامه افزود: خاصیت الاستیک و چسبندگی بی نظیر قیرهای لاستیکی با فناوری پلیمریزاسیون (SPB) به مصالح سنگی و بررسی عملکرد آسفالت های اجرا شده باعث میگردد تا بتوان با اطمینان بیشتری از این فناوری پیشرفته برای تولید آسفالت هایی با ضخامت کم (5/2 سانتی متر) نیز استفاده نمود.
در ادامه نشست مسعود علیزاده؛ رئیس هیات مدیره و مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان زرین گفت: استفاده از آسفالت های حفاظتی لایه نازک با فناوری پلیمریزاسیون (TLP) باعث صرفه جویی در مصرف قیر و مصالح سنگی ، کاهش هزینه های تولید و حمل و نیز افزایش کیفیت آسفالت خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: در تکنولوژی تولید قیر های لاستیکی با فناوری پلیمریزاسیون (SPB)، خواص رئولوژیکی قیر در آسفالت تغییرکرده و آسفالت های تولید شده از عملکردی بهتر و ویژگی های منحصر بفردی برخوردار خواهند بود.
در ادامه نشست وحید طهماسبی؛ مدیر برنامه ملی توسعهی زیر بناهای حمل و نقل ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان ضمن بیان مزایای این آسفالت ها افزود: افزایش عمر و استحکام آسفالت، دارا بودن حافظه شکلی آسفالت (قابلیت برگشت پذیری آسفالت)، کاهش میزان قیر زدگی سطح آسفالت و همچنین کاهش مصرف قیر از مزایای استفاده از این فناوری و نوآوری خواهد بود.
در پایان نشست این شرکت دانشبنیان از سوی ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان عمران و ساختمان جهت بهرهمندی از تسهیلات حمایتی و تبصره 18 به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری معرفی شد.
شایانذکر است این نشست در تاریخ 26 شهریورماه 1403، در ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان برگزار شد.
ارسال به دوستان