اطلاع‌رسانی:

ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای امدادرسانی بهتر به مناطق سیل‌زده در جنوب کشور

نشست بررسی وقوع حادثه ناگوار سیل در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان با تأکید مقام معظم رهبری بر ورود کمک بخش‌های مختلف جهت کاهش رنج مردم به منظور بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده و اسکان موقت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد عمران و ساختمان، در این نشست جواد مشایخ "معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری" با تأکید بر جایگاه ستاد عمران و ساختمان و ستاد آب، اقلیم و محیط زیست گفت: ما در حوزه معاونت علمی یک سری ستادهای موضوعی اقتصاد دانش بنیان داریم که یکی از این حوزه‌ها ستاد عمران و ساختمان است. باتوجه به بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده داشتند موضوعی مطرح شد در خصوص اسکان‌های موقت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، که سازه‌های نوینی در خصوص عملکرد بهتر نسبت به چادرهای سنتی داشته باشیم، تا کمک کنیم در این بحران‌ها از تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.

در ادامه تاج الدین "معاون ستاد عمران و ساختمان" ضمن اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما لیستی را با همکاری پژوهشکده سوانح بنیاد مستضعفان آماده کردیم که از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که توانایی کمک به مناطق سیل زده دارند حداکثر بهره‌مندی را ببریم. امیدواریم این شرکت‌ها تمام ظرفیت‌های خود را استفاده کنند تا آمادگی بیشتری برای سوانح بعدی را داشته باشیم.

 فروغمند اعرابی، مدیر برنامه ملی صنعتی‌سازی مسکن، با تاکید بر اهمیت اسکان موقت در برنامه‌های ستاد عمران و ساختمان و تعریف آن ذیل صنعتی‌سازی ساختمان، تشکیل کنسرسیوم‌های صنعتی سازی فناور و دانش‌بنیان مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی را گامی مهم برای حمایت از صنعتی سازی ساختمان و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز پیشرفت فناوری‌های این حوزه از جمله فناوری‌های اسکان موقت عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: در ستاد عمران و ساختمان، قصد داریم که بحث اسکان موقت را برای توسعه شهرها استفاده کنیم. فلذا سازه‌هایی که پایدارند و ظرفیت خوبی که شرکت‌های دانش‌بنیان دارند را در این خصوص استفاده کنیم.

در ادامه این نشست؛ شرکت‌های مختلف با ارائه خدمات و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، توان خود را نسبت به حل سوانح و بحران در کشور با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و در ادامه به به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است؛ این نشست با موضوع "بررسی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان" روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه سال جاری به میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

//isti.ir/ZMGx